Lovex Foorumin päävalikko
www.lovex.fi

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mustat kyyneleet (one-shot)
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Lovex Foorumin päävalikko -> Tarina-alue
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
empsis
Vieras

LähetäLähetetty: 07.10.2007 8:38 pm    Viestin aihe: Mustat kyyneleet (one-shot) Vastaa lainaamalla viestiä

Sä istut lattialla mun vieressä. Sun mustat takkuhiukset valahtaa sun silmien eteen kun sä kumarrut lattiaa kohti. Äkäisesti sä harot niitä kauemmas. Kesytät oikuttelevat kiharat sun korvien taakse.

Sun huulet hapuilee sanoja, sun sormet tanssii kiiltäväkansisen lehden sisäsivuilla. Sä imet sisääsi värikkäitä kuvia ja iloisenkirjavia tekstejä. Sä ristit jalkasi, hengität hitaasti. Sun kaulan ympärillä on paksu ketju täynnä avaimia. Avaimia onneen ja elämään, sä sanoit. Sun mustien farkkujen polvissa on reiät, sun mustat tennarit on melkein puhkikuluneet. Rispaantuneet, elämää kokeneet.
Sun laiha pojan vartalo kumartuneena lehden ympärille, sun totinen naama etsimässä jotain, sellaisena minä haluan sinut muistaa.

"Mitä sä luet?", mä kysyn hiljaa. Hetkeen sä et vastaa. Sä annat sun sormien jatkaa leikkiä kirjaimilla. Mutta sitten sä nostat päätäsi, katsot mua sun vihreimmillä silmillä. Päivä päivältä mä olen entistä varmempi, ettei kellään muulla ole niin vihreitä silmiä.
"Surusta." Mun vartalo jännittyy. Mä vihaan sitä, surua.
”Mä haluan mustia orkideoita mun haudalle”, sun ääni on melkein kuiskaus. Ohuet sanat hiljaisessa huoneessa, melkein näkymättömiä.
”Mä haluan valkoisia”, mä sanon, vaikkei mua huvita leikkiä. Tätä tyhmää leikkiä, näitä tyhmiä sanoja tyhmillä hetkillä. Tyhmäntärkeitä juttuja, tyhmiä suunnitteluja. Sun silmät osuu mun kasvoihin, tutkii.
”Mä haluan, että mun hautajaisissa lauletaan suvivirttä.”
Mä huokaisen. Sun kasvoille nousee hymy ja sä nouset ylös. Istut mun viereen sängylle ja lasket lehden mun syliin.
"Lue mulle."
Epäröiden mä avaan lehden. Mun harhaileva katse osuu sanoihin jotka iskevät päin näköä. "Mitä sitten kun läheinen ihminen kuolee?" Musta tuntuu että joku löisi mua kasvoihin avokämmenellä, jättäisi yksin tuskan ja kivun keskelle.
"En mä halua", kuiskaan.
"Lue."
Hitaasti mä alan tavata sanoja, en pysähdy hetkeksikään. Sanat pulppuavat mun suusta. Mä luen tuskasta, surusta, menettämisestä. Kuolemasta. Mä luen mustista puvuista hautajaissaatossa ja risteistä vihreillä kummuilla. Mulla on paha olo.

Kyyneleet valuu mun silmistä, mutta mä en lopeta. Sydän tykyttää mun rinnassa, tuska viiltää mun sisimpääni. Mä tunnen miten sä painaudut lähemmäs mua, painat kasvosi mun kaulakuoppaan. Sun lämmin hengitys mun iholla. Sun kalpea vartalo vasten mun surun tuoksuista kehoa. Sun iho on mun ihoa, sun paha olo mun pahaa oloa.
"...Tärkeää on muistaa, ettei jää suremaan liian pitkäksi aikaa. Elämä jatkuu, vaikkei se siltä tunnukaan." Lause hämärtyy mun silmissä. Yhtäkkiä mustat kirjaimet näyttävät sekasotkulta, harmaa viiva tyhmän valkoisessa pohjassa, ilkeän värikkäät kuvat, ilkeitä sanoja ja ilkeitä ajatuksia. Mä purskahdan itkuun. Mun räkäinen itku valtaa koko huoneen. Mun koko vartalo keinuu itkun tahdissa. Mun sormet haroo onnea eteensä, mutta ei tavoita. Mun olemus särkyy, hajoaa.
Sä nostat mut syliisi, heijaat hiljaa.

"Mitähän kuoleman jälkeen on?" Sun kysymys jää leijumaan huoneeseen. Mä pyyhin kasvojani hihaani. Itku oli, itku meni. Mun olo on tyhjä. Mä tunnen itseni lumihiutaleeksi valkoisella hangella, turhaksi. Mä vain istun sylissä, olen hiljaa.
"Onkohan taivasta tai helvettiä? Uskotko sä, Linda, Jumalaan?" Sun karhea ääni mun korvassa, sun hellä kosketus mun iholla. Mun kyynelien värittämät posket.
"En mä tiedä."
"Mä haluaisin, että olisi taivas. Että mullakin olisi joku paikka."
"Kaikilla on joku paikka."
”Mua pelottaa, ettei ole. Että mä jään tyhjänpäälle, lakkaan olemasta.”
”Älä.”
"Mä kuolen Linda. Mä en tajua miksi kukaan ei puhu mulle siitä. Mä kuolen ihan oikeesti, ihan helvetin oikeesti.”
"Älä puhu tuollaisia." Sun sanat sattuu, vaikka mä tiedän, että sä olet oikeassa.
"Oikeastaan mä haluaisin jo kuolla."
"Ole hiljaa Iiro!" Mä painan kädet mun korville, mutta sä nostat ne pois.
"Jäätkö sä suremaan mua? Lupaa, ettet jää. Sulla on elämä edessä."
"Iiro."
"Linda."
Sun huulet mun huulilla, sun katse mun katseessa. Sun vihreät silmät sekoittuu mun silmiin. Sun sormet mun sormilla, sun kuiskaukset mun korvissa. Sä hukutat mut lämpimään suudelmaan, kannat hetkessä pois kaikesta. Mä ylitän jään, tuskan ja kylmyyden.
"Mä rakastan sua."
Sun rakkaus vasten mun rakkautta.

Ja kun sä kahden päivän päästä nukuit pois, mä itkin mustia kyyneleitä.

Viimeinen muokkaaja, empsis pvm 08.10.2007 4:41 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
viia
satutäti

LähetäLähetetty: 07.10.2007 9:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä oli ilmeisesti one-shot?
Siitä voisi laittaa merkinnän otsikkoon... : )

Muuten aika herkkää tekstiä, en osaa oikein muuta sanoa... : /
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
_enkuli_
Aina äänessä

LähetäLähetetty: 07.10.2007 9:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tää oli ihan mielettömän kaunis! Tunteellinen ja kaunis!
kirjottele ihmees lisää tällasia!
dream
konkari

LähetäLähetetty: 08.10.2007 10:18 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosi kaunista ja herkkää tekstiä, kirjoitat tosi hyvin ja puhtaasti. Kirjoitusvirheitä en nähnyt.
Hienoa. :]
lovexlovettaa
vakiokalustoa

LähetäLähetetty: 08.10.2007 2:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dream kirjoitti:
Tosi kaunista ja herkkää tekstiä, kirjoitat tosi hyvin ja puhtaasti. Kirjoitusvirheitä en nähnyt.
Hienoa. :]

Dream vei sanani..

Toivottavasti saadaan lisää sulta tällaista tekstiä. Smile

http://www.p1.foorumi.info/lovexforum - foorumi kaikenlaisille lovex ficeille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
empsis
Vieras

LähetäLähetetty: 08.10.2007 4:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos teille kaikille.

Ja nyt on se one-shot merkintä, unohdan sen aina :'D
Takaisin alkuun
Fleur beaú
satutäti

LähetäLähetetty: 09.10.2007 9:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen monta kertaa tuosta puhekielestä muistuttanut, sitä ei ole mukava lukea ainakaan omasta mielestäni. <:
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
empsis
Vieras

LähetäLähetetty: 10.10.2007 2:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Niin no emmä tiedä. Mulla oli toi alunperin kirjakielisenä versiona ja tuli paljon palautetta (mm. äikänopettajilta) että toimisi paremmin puhekielisenä.
Takaisin alkuun
Fleur beaú
satutäti

LähetäLähetetty: 10.10.2007 8:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihmettelenpä vain, että miten äidinkielen opettaja voi antaa tuollaista palautetta. Kirjakieli tekstissä ja puhekieli puheessa, en vain kerta kaikkiaan voi ymmärtää.
anu_
konkari

LähetäLähetetty: 11.10.2007 6:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minua ei ainakaan häiritse puhekieli/kirjakieli- asia kovinkaan paljoa, kun itse one-shot ja sen idea on hyvä.Teksti on muutenkin varsin siistiä ja asioiden kuvailu one-shotissa hienoa.
empsis
Vieras

LähetäLähetetty: 01.11.2007 9:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

anu_, kiitos<3
Fleur beaú, niin no en tiedä. toisaalta en jaksaisi alkaa tätä kokonaan korjaamaankaan. kiitos palautteestasi : )
Takaisin alkuun
Fleur beaú
satutäti

LähetäLähetetty: 01.11.2007 11:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hah, nyt kun tämän uudemman kerran luen, niin mieleeni tuleekin, että itsellänikin on tämän tapainen tarina. Ja siitä taas mieleen tulee, että voisinkin laittaa sen tänne foorumiin.
empsis
Vieras

LähetäLähetetty: 02.11.2007 3:05 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fleur beaú, laita ihmeessä :')) sun tarinoita on aina kiva lukea.
Takaisin alkuun
Milla-
vakiokalustoa

LähetäLähetetty: 02.11.2007 10:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pois

Viimeinen muokkaaja, Milla- pvm 25.04.2011 8:53 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emmi-
Juuri kuoriutunut

LähetäLähetetty: 18.01.2008 4:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nostan.

ent. empsis
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Lovex Foorumin päävalikko -> Tarina-alue Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

phpBB © 2001, 2005 phpBB Group